BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015
  • PL
  • EN
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • Konferencja podsumowującaKonferencja podsumowująca
  • Prelegenci
  • Materiały
  • Kontakt
  • Zadaj pytanie

Głównym zadaniem Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów (ZAOU) jest studium badawcze mające na celu opracowanie metodologii i praktyczne zweryfikowanie możliwości wprowadzenia rozwiązań pozwalających na zwiększenie porównywalności wyników egzaminów zewnętrznych (sprawdzian po szkole podstawowej, egzamin gimnazjalny, egzamin maturalny) w kolejnych latach.

Studium obejmuje cztery etapy realizowane w latach 2011-2014.

.

ZAOU etapy studium badawczego - schemat

Zrealizowane zostały następujące zadania:

  • opracowano koncepcję metodologiczną badań umożliwiających długookresową porównywalność wyników egzaminów zewnętrznych z wykorzystaniem teorii wyniku zadania (ang. Item Response Theory IRT),
  • przeprowadzono cztery etapy studium: badania zrównujące wyniki egzaminów z lat od 2002 do 2013 dla egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej, dla sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej, egzaminu maturalnego z matematyki, języka polskiego i języka angielskiego.

Zrównane wyniki egzaminacyjne stanowią istotne narzędzie do analiz porównawczych i do wnioskowania o osiągnięciach kolejnych populacji uczniów kończących szkołę.

Ponadto ZAOU opracowało koncepcję i przeprowadziło badania dotyczące porównywalności oceniania i efektu egzaminatora. Badania te zostały przeprowadzone w czwartym kwartale 2013 roku. Obecnie trwa praca nad raportem.

Na stronie internetowej IBE pod adresem pwe.ibe.edu.pl dostępne są już porównywalne między latami wyniki dla sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej z lat 2002-2013.

Liderem zespołu był dr Henryk Szaleniec,
a od 1 lipca do 31 października 2015 r. -  dr Artur Pokropek.

Seminaria i konferencje

  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

logo-MEN
Agencja logo new

logo-IBE

 

konferencja ntwew

logo-KL logo-MEN logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...