QUALITY AND EFFECTIVENESS OF EDUCATION
STRENGTHENING OF INSTITUTIONAL RESEARCH CAPABILITIES

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • Project
  • Leaders
  • Units & Sections
  • Institute

Education Enthusiasts

  • Home
  • News & Events
  • Research
  • Report
  • Publications

Links

logo-MEN


MNiSW

 


logo MIR poziom

 

 







banerek-170x60px rzut2

badanie potrzeb nauczycieli 482x272Pracownia Matematyki |

O badaniu

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”. Jest to projekt systemowy realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty, w ramach którego zrealizowane zostało: Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego.
+ - Cel badania Kliknij, aby zamknąć listę
Celem badania było określenie obszarów, w których nauczyciele uczący matematyki potrzebują wsparcia. Badanie było realizowane poprzez dotarcie do nauczycieli z różnorodnych szkół, różniących się stażem pedagogicznym, doświadczeniami związanymi z doskonaleniem zawodowym i pracujących z możliwie różnymi uczniami. Celem badania nie była ocena wiedzy i umiejętności indywidualnych nauczycieli, ale stworzenie ogólnej mapy potrzeb nauczycieli w zakresie rozwoju zawodowego, ważnej dla środowiska nauczycieli oraz instytucji kształcących przyszłych nauczycieli i zajmujących się doskonaleniem zawodowym.
+ - Jak badaliśmy Kliknij, aby zamknąć listę
Badanie zostało przeprowadzone indywidualnie na próbie 1200 nauczycieli z terenu całej Polski. Badaniem objęliśmy:

  • nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (klas 1-3),
  • nauczycieli matematyki w szkole podstawowej (klas 4-6),
  • nauczycieli matematyki w gimnazjum (klas 1-3).
+ - Historia badania Kliknij, aby zamknąć listę
Badanie było dobrowolne i składało się z kilku elementów i polegało na:

  1. rozwiązaniu testu przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub nauczyciela matematyki.
  2. odpowiedzi na pytania zamieszczone w ankiecie przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub nauczyciela matematyki.
  3. udziale wybranych nauczycieli jako ekspertów w wywiadach pogłębionych, dotyczących potrzeb zawodowych, doskonalenia zawodowego i poglądów na temat zmian w prawie oświatowym w perspektywie nauczania matematyki.

Badanie realizowane było od 1 października 2013 do 20 grudnia 2013 r.
Badanie przeprowadziła wyłoniona w przetargu firma: InterActive - Agencja Komunikacji Marketingowej.
Badania realizowane było zgodnie z wymogami kodeksu ESOMAR-u.

 

Raport

 Pobierz raport [pdf, 2.3 MB]

Kontakt

Kontakt:


mail: ibe@ibe.edu.pl


tel. 22 24 17 100

 

.

Most read

  • Higher Education Graduate Tracer Study
  • Laboratory of Thinking - Diagnosis of Science Education in Poland
  • The Study of Novice Teachers
  • International Computer and Information Literacy Study (ICILS)
  • Seminar: Changes in Student Performance since 2000
  • Our Research Projects
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

The website is co-financed by the European Union under the European Social Fund

 

Cookies policy

This site uses cookies. To find out more about configuring cookies in your browser. Read more