Testy osiągnięć szkolnych
- Opublikowano: 27 Sty 2014
Na jesieni 2013 r. firma Millward Brown, będąca Wykonawcą badania pn. „Konstrukcja Testu Osiągnięć Szkolnych – TOS6”, przeprowadziła ogólnopolskie badanie pilotażowe z udziałem uczniów którzy w roku szkolnym 2013/2014 uczęszczali do pierwszych klas gimnazjów.
W badaniu udział wzięło 100 gimnazjów z całej Polski. Przebadano 3464 uczniów ze 170 oddziałów klasowych. W ramach badania testowano umiejętności matematyczne uczniów oraz ich umiejętności w zakresie języka polskiego - świadomość językową i umiejętność czytania. Każdemu uczniowi, który brał udział w badaniu, przyporządkowano w sposób losowy zestaw czterech zeszytów testowych . Na potrzeby badania skonstruowano ponad 600 zadań w obszarze badanych umiejętności.
W styczniu 2014 roku zakończono kodowanie odpowiedzi uczniów i rozpoczęto proces skalowania testów. Kolejnym krokiem będzie wybór zadań, konstrukcja testów i sprawdzenie ich właściwości psychometrycznych.
Planowane jest wykorzystanie skonstruowanych testów w VII etapie Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Pomiar umiejętności uczniów w szóstej klasie będzie drugim pomiarem osiągnięć szkolnych w ramach badania podłużnego. Pierwszy pomiar osiągnięć szkolnych odbył się, gdy badana próba uczniów ukończyła edukację w klasie trzeciej szkoły podstawowej.
Jeszcze raz pragniemy podziękować wszystkim Dyrektorom szkół za wyrażenie zgody na udział w tym badaniu!
.Etap 6
- Opublikowano: 27 Sty 2014
Etap 6.Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształceniaobejmuje badanie obserwacyjne nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej. Celem badania jest monitorowanie realizacji podstawy programowej oraz określenie warunków szkolnych i pozaszkolnych sprzyjających efektywnej nauce języka angielskiego na wczesnych etapach edukacji. Działania badawcze w ramach tego etapu prowadzone są przez Pracownię Języków Obcych (PJO).
Badanie prowadzone jest przy wykorzystaniu wspomaganego komputerowo systemu obserwacyjnego ARGOS. System obserwacyjny dostosowano do specyfiki pracy na lekcjach językowych - do tej pory obserwowane były lekcje języka polskiego i matematyki. Po adaptacji narzędzia zostało ono poddane badaniu pilotażowemu w 20 szkołach podstawowych w kilku województwach. Badanie pilotażowe zakończyło się na początku listopada. W styczniu 2014 rozpoczęła się główna część badania obserwacyjnego w wybranych 42 szkołach, z próby szkół objętej badaniem SUEK. Zebrane dane dostarczą badaczom informacji o przebiegu lekcji języka angielskiego oraz stworzą możliwości porównania lekcji języka obcego, polskiego i matematyki.
.