BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

TUNSS - Zabawa na poważnie

Opublikowano: 14 Maj 2012

W piątek 11 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się śniadanie prasowe, na którym zaprezentowano nowe narzędzie badawcze. Test umiejętności na starcie szkolnym (TUNSS) pozwala zmierzyć umiejętności dzieci w zakresie czytania, pisania i matematyki. (Więcej o badaniu) Pod wieloma względami jest to narzędzie wyjątkowe. Dzieci będą rozwiązywać test za pomocą tabletów. Program z testem wyposażony jest w specjalny algorytm, który dobiera kolejne pytania na podstawie wcześniej udzielonych odpowiedzi (tzw. test adaptatywny). – Każde dziecko rozwiązuje zatem indywidualny test dostosowany do jego możliwości Dzięki temu nie znudzi się rozwiązując zadania zbyt proste, ani nie będzie się denerwował, gdy napotka zbyt trudne – wyjaśnił Michał Federowicz, dyrektor IBE. –Dla nas badaczy liczy się jednak to, że taki sposób prowadzenia testu pozwala lepiej wykorzystać czas badania i uzyskać większą precyzję pomiaru.

.

Czytaj więcej...

Szkoła czy przedszkole? Dwadzieścia pytań, które mogą pomóc rodzicom podjąć decyzję.

Opublikowano: 11 Maj 2012

Szanowni Państwo,
trwa rekrutacja uzupełniająca do szkół i przedszkoli. Rodzice sześciolatków mogą teraz jeszcze raz na spokojnie zastanowić się, do której placówki posłać dziecko. Instytut Badań Edukacyjnych przygotował dla nich zestaw pytań, które pomogą w podjęciu właściwej decyzji. W ten sposób zapewnią dziecku najlepsze warunki do rozwoju.

"Szkoła czy przedszkole?" - zestaw dwudziestu pytań, które pomogą rodzicom podjąć właściwą decyzję.

.

Przed pierwszym dzwonkiem

Opublikowano: 11 Maj 2012
11 maja w IBE odbyło się śniadanie prasowe poświęcone testowi Umiejętności Na Starcie Szkolnym, czyli badaniu dzieci rozpoczynających naukę w szkole.

Test umiejętności na starcie szkolnym (TUNSS) to nowe badanie IBE, które z kilku względów jest przełomowe:
  • Po raz pierwszy sprawdzone zostaną umiejętności i postępy sześciolatków i siedmiolatków, którzy poszli do szkół;
  • Po raz pierwszy porównane zostaną efekty nauki w szkole i zerówce;
  • W badaniu zostaną użyte tablety. Dzięki nim możliwe będzie wykorzystanie niezwykle precyzyjnego specjalnego testu adaptatywnego, który sam dostosowuje się do badanego ucznia.
Na spotkaniu każdy mógł sam spróbować rozwiązać test TUNSS na tablecie. Więcej w materiale prasowym..

Prace nad badaniem TALIS

Opublikowano: 11 Maj 2012

Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie MEN prowadzi badanie Teaching and Learning International Survey (TALIS) zainicjowane przez OECD. Ma ono pomagać krajom dokonywać oceny polityki edukacyjnej i wybierać takie drogi, które gwarantują najbardziej efektywne kształcenie. Międzynarodowy i polski raport z badania TALIS 2008 zostały opublikowane w 2009 r. Kolejne badanie ma odbyć się na przełomie 2013 i 2013 roku.
W ramach przygotowań do niego eksperci IBE uczestniczą w wielu konferencjach, spotkaniach i wyjazdach studyjnych.

Obecni byli na: spotkaniu organizowanym przez OECD 7-9.12.2008 r. w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 18-21.10.2009 r. w Paryżu, na spotkaniu dotyczącym badania nauczycieli 24-26.02.2010 r. w Paryżu, na konferencji dotyczącej dalszych badań TALIS 28.04 – 1.05.2010 w Antalyi, na spotkaniu dotyczącym TALIS i badania PIAAC 8-10.09.2010 w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 26-29.09.2010 r. w Oslo, na spotkaniu roboczym komitetu TALIS12-14.01.2011 w Paryżu, 3-8.04.2011 w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 oraz spotkaniu poświęconym konceptualizacji badania początkujących nauczycieli matematyki 6-11.06.2011 w Paryżu i Waszyngtonie, na 12. spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 27-28.10.2011 w Paryżu, na spotkaniu grupy roboczej TALIS 2013 12.11-18.12.2011 r. w Meksyku, na szkoleniu na temat doboru próby i danych 8-11.01.2012 r. w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 9-11.05.2012 r. w Holandii.

Podczas każdego ze spotkań pracowano nad rozwojem badania środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Np. w czerwcu 2011 r. pracownicy IBE Michał Sitek i Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z badaczami z innych krajów pracowali nad priorytetami i zakresem badania początkujących nauczycieli w ramach projektu FIRSTMATH. Przedstawili też prezentację na temat systemu kształcenia nauczycieli w Polsce, polskich wyników TEDS-M, statystyk dotyczących młodych nauczycieli matematyki i doświadczeń IBE z jakościowego badania początkujących nauczycieli.

W październiku 2011 r. Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z przedstawicielem MEN wzięła udział w spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie, na którym ustalono, jak będzie wyglądać badanie próbne TALIS 2013 oraz ostatecznie przedyskutowano kwestionariusz badania próbnego.

Z kolei Radosław Piwowarski i Magdalena Krawczyk-Radwan w listopadzie 2011 r. wraz z kierownikami krajowymi TALIS 2013 z ok. 30 krajów zatwierdzali narzędzia badawcze oraz ustalali strategię i realizację badania próbnego na poziomie krajowym.

.

Strona 36 z 59

  • start
  • poprz.
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...