tekst suek

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px

Badanie SUEK

  • O badaniu
  • Aktualności
  • Metodologia
  • Narzędzia badawcze
  • Obserwacje
  • Bazy danych
  • Publikacje

Zespół SUEK

  • Kontakt
  • Skład
napisz do nas

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Cel i metodologia badania

Opublikowano: 29 Lut 2012

Identyfikacja kluczowych czynników szkolnych warunkujących efektywność kształcenia w szkołach podstawowych. Stan przed i po reformie programowej i obniżeniu wieku szkolnego.

Planowane badania to studia z zakresu ilościowych badań edukacyjnych. Główne pytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych.

Badania będą prowadzone w schemacie badań podłużnych (panelowych) i zostaną przeprowadzone na reprezentatywnych, ogólnopolskich próbach szkół podstawowych.

Pracownia planuje przeprowadzenie dwóch podłużnych badań podstawowego cyklu kształcenia. Pierwsze rozpoczęło się zimą 2010 roku i obejmuje kohortę rozpoczynającą naukę w III klasach szkół podstawowych (Kohorta 1). Badanie, przeprowadzone w 180 szkołach podstawowych w całym kraju, pozwoli poznać stan przed reformą programową oraz obniżeniem wieku szkolnego. Próba do badania Kohorta 1 przewidziana jest do wieloletniego badania podłużnego wykraczającego poza horyzont 2015.

W czerwcu 2015 roku uczniowie z pierwszego badania podłużnego będą kończyć I klasę gimnazjum.

Pełny cykl badawczy obejmie lata 2010-2015.

Określenie kluczowych czynników efektywności kształcenia wymaga zebrania informacji nie tylko o uczniach, ale także o ich rodzinie, szkole, do której uczęszczają i nauczycielach w niej uczących. Z tego powodu, niezbędnym warunkiem realizacji projektu są badania dyrektorów szkół podstawowych, nauczycieli, uczniów oraz rodziców.

Badania zostaną poprzedzone uzyskaniem zgody od rodziców uczniów. Wszelkie dane uzyskane podczas badań będą poufne i zostaną użyte tylko do stworzenia zbiorczych zestawień statystycznych..

Adaptacja testów psychologicznych

Opublikowano: 17 Lut 2012

Zespół badawczy SUEK zlecił przygotowanie adaptacji testów psychologicznych służących do pomiaru motywacji, poczucia skuteczności oraz strategii, postaw i przekonań uczniów związanych z osiągnięciami szkolnymi (Academic Self-Regualtion Questionnaire R. Ryana i J. Connella, Self-Efficacy Questionnaire for Children P. Murisa oraz Patterns of Adaptive Learning Scales C. Midgley i współpracowników). Jeżeli przygotowane polskie wersje testów odznaczać się będą odpowiednimi właściwościami, ich wersje ostateczne zastosowane zostaną do pomiaru kluczowych zmiennych w badaniu podłużnym SUEK w szkołach podstawowych. Adaptacje przygotowała wyłoniona w przetargu firma SMG/KRC Poland Media S.A. (BIP).

.

Strona 6 z 6

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • nast.
  • koniec
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...