BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015
  • PL
  • EN
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • Konferencja podsumowującaKonferencja podsumowująca
  • Prelegenci
  • Materiały
  • Kontakt
  • Zadaj pytanie

O zespole

Głównym celem działań Zespołu Analiz Średniookresowych (ZAŚ) jest badanie polityk publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru edukacji. Cel ten Zespół osiąga, prowadząc:

  • analizy procesów decyzyjnych w ramach polityki edukacyjnej na poziomie centralnym, regionalnym oraz lokalnym, regulacji prawnych oraz mechanizmów i skutków ich wdrażania;
  • badania i analizy porównawcze polityk edukacyjnych innych państw;
  • badania dyskursu publicznego we wszystkich fazach budowania i implementacji polityk publicznych, ze szczególnym wykorzystaniem analizy zawartości mediów;
  • monitorowanie polskiego systemu edukacji.

W swych pracach Zespół Analiz Średniookresowych wykorzystuje w znacznym stopniu istniejące źródła informacji i wiedzy. W szczególności są to wyniki badań realizowanych przez inne zespoły i pracownie IBE, poddane procesom konsolidacji i wtórnej analizy.  Dostarczają one wiedzy wykorzystywanej w opracowywanych przez Zespół ekspertyzach i rekomendacjach dla polityki publicznej. W miarę zapotrzebowania, ZAŚ formułuje i zgłasza poszczególnym Zespołom IBE sugestie dotyczące obszarów badań istotnych z punktu widzenia zarówno prowadzonych przez ZAŚ analiz, jak i potrzeb polityki edukacyjnej.

członkowie zespołu

Lider zespołu dr hab. Mikołaj Herbst

Aneta Sobotka - Koordynator
Agnieszka Dziemianowicz-Bąk
dr Jan Dzierzgowski
dr Anna Wojciuk

Badania

  • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście jakości edukacji
  • Średniookresowe efekty zmian w sieci szkolnej
  • Analiza debaty publicznej

Publikacje

  • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
  • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie stowarzyszeniom
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania

.

Publikacje

  • Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012
  • Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania

Zespoły, badania, ludzie

  • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
  • Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście jakości edukacji
  • Średniookresowe efekty zmian w sieci szkolnej

logo-MEN
Agencja logo new

logo-IBE

 

konferencja ntwew

logo-KL logo-MEN logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...