BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015
  • PL
  • EN
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • Konferencja podsumowującaKonferencja podsumowująca
  • Prelegenci
  • Materiały
  • Kontakt
  • Zadaj pytanie

epub logopdficon

Raport prezentuje wyniki badania „Czytelnictwo dzieci i młodzieży”. W kolejnych rozdziałach raportu przedstawione zostały m.in. najważniejsze informacje o badaniu, zawierające dane o zastosowanej metodologii, sposobie doboru próby, etc., opis wyników badania, analizę wyników ilościowej części badania, w której uczniowie relacjonowali, jak często podejmują różne zajęcia w czasie wolnym ze szczególnym uwzględnieniem czytania książek, cechy społeczno-demograficzne uczniów różnicujące ich aktywność czytelniczą w ramach obowiązku szkolnego i w czasie wolnym, prezentację listę tytułów wybieranych przez uczniów spontanicznie, poza obowiązkami szkolnymi, praktyki czytelnicze w ramach obowiązku szkolnego, uczniowskie oceny obecności literatury pięknej na lekcjach języka polskiego i stosowanych metod dydaktycznych, uczniowskie postrzeganie udanej lekcji, listę wymarzonych lektur szkolnych dwunastolatków i piętnastolatków, zróżnicowanie strategii czytania lektur szkolnych, charakterystyki uczniów, którzy czytali lektury w całości, we fragmentach, czy też poznawali je za pośrednictwem streszczeń.

Raport zamykają wnioski końcowe oraz rekomendacje dla dydaktyki polonistycznej.

Informacja prasowa na temat wyników badania.

Pobierz raport [pdf, 2.5MB; epub, 3.5MB]

Errata do raportu w wersji pdf

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Publikacje

  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
  • Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
  • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Seminaria i konferencje

  • Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

logo-MEN
Agencja logo new

logo-IBE

 

konferencja ntwew

logo-KL logo-MEN logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...