QUALITY AND EFFECTIVENESS OF EDUCATION
STRENGTHENING OF INSTITUTIONAL RESEARCH CAPABILITIES

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px

Badanie SUEK

  • O badaniu
  • Aktualności

Zespół SUEK

  • Skład
napisz do nas

Links

logo-MEN


MNiSW

 


logo MIR poziom

 

 







banerek-170x60px rzut2

Rozpoczęcie 7 etapu badania

Published on Friday, 28 March 2014 18:27

Rozpoczęliśmy realizację VII – ostatniego już – etapu ogólnopolskiego Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK) w szkołach podstawowych. Głównym celem badania jest identyfikacja szkolnych czynników wpływających na wyniki kształcenia. We wcześniejszych etapach przedsięwzięcia zebraliśmy istotne dane o charakterystykach psychologicznych i społecznych uczniów i ich rodzin, cechach nauczycieli i środowiska szkolnego oraz wynikach nauczania. W wybranych szkołach przeprowadziliśmy ponadto obserwacje procesów uczenia się na lekcjach matematyki, języka polskiego i angielskiego. Warunkiem pomyślnej realizacji projektu jest zamknięcie całego cyklu badawczego na koniec szkoły podstawowej.

W VII etapie badania będziemy zbierać informacje od dyrektorów, nauczycieli, uczniów i ich rodziców. W ankiecie dla Dyrektora pojawią się pytania dotyczące planu nauczania i organizacji pracy szkoły. W ankiecie dla nauczycieli matematyki, języka polskiego i angielskiego uczących w badanych oddziałach będziemy pytać o przebieg procesu nauczania ze szczególnym uwzględnieniem prac domowych i wykorzystania technologii informatycznych. Dla uczniów zaplanowaliśmy testy osiągnięć szkolnych, zdolności oraz funkcjonowania społecznego. Rodziców poprosimy o wypełnienie ankiet dotyczących czynników mających wpływ na efekty kształcenia oraz nauczania języka angielskiego. Będziemy też zbierać dane dotyczące szkolnego oceniania. Badanie w szkołach będzie realizowane w terminie od kwietnia do lipca 2014 r.

Wykonawcą badania w tym roku jest firma PBS Sp z o.o., wyłoniona w przetargu publicznym.

Przy tej okazji pragniemy serdecznie podziękować szkołom za dotychczasowy udział w tym ważnym przedsięwzięciu. Zapewniamy też, że procedury badawcze zostały opracowane tak, aby minimalizować problemy organizacyjne, które badanie może powodować. Podkreślamy przy tym jeszcze raz wagę przedsięwzięcia. SUEK to pierwsze w Polsce tak duże badanie skupione na poznaniu kluczowych czynników efektywności kształcenia. Uzyskane wyniki pozwolą zdefiniować wyzwania, przed którymi stoją polskie szkoły.

Wyniki badania przedstawimy pod koniec roku na konferencji w Warszawie, na którą już teraz zapraszamy Dyrektorów szkół biorących udział w tym projekcie.

W razie pytań prosimy o kontakt z Wykonawcą badania – przedstawicielami firmy PBS Sp. z o.o. – Magdaleną Synak (tel. 58 555 45 64 magdalena.synak@pbs.pl) oraz Ewą Piotrowicz (tel. 58 555 45 26 ewa.piotrowicz@pbs.pl) lub koordynatorem badania z ramienia IBE – Katarzyną Puchalską (tel. 22 24 17 178 k.puchalska@ibe.edu.pl).

.

Etap 7

Published on Monday, 27 January 2014 12:59

Na wiosnę 2014 r. planowane jest rozpoczęcie realizacji 7. ostatniego etapu ogólnopolskiego Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Badanie ma charakter podłużny - realizowane jest w sposób ciągły od 2010 r. Przez ten okres śledzone są losy szkolne uczniów, którzy we wrześniu 2010 r. rozpoczęli naukę w III klasie szkoły podstawowej. Głównym celem badania jest identyfikacja kluczowych czynników szkolnych warunkujących efektywność kształcenia w szkołach podstawowych.


Aktualnie prowadzone jest postępowanie przetargowe w celu wyłonienia wykonawcy 7. etapu Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Zapraszamy do śledzenia naszego BIP http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne

Badanie realizowane będzie w szkołach podstawowych, wśród uczniów klas szóstych z blisko 300 oddziałów w całej Polsce. Etap 7. badania będzie się składał z dwóch części. Pierwsza przeprowadzana będzie w drugim semestrze roku szkolnego 2013/2014 i obejmie:

·         badanie kwestionariuszowe uczniów

·         badania rodziców uczniów

·         badania nauczycieli języka polskiego, matematyki i języka angielskiego

·         badania dyrektorów szkół

·         zebranie informacji nt. frekwencji i ocen uczniów.

W badaniu realizowany będzie także komponent badawczy dotyczący nauczania języka angielskiego, który zostanie przeprowadzony na podpróbie badanych oddziałów. Objęte nim zostaną te oddziały, w których nauczany jest język angielski.

We wrześniu 2014 r. przewidywana jest realizacja drugiej części 7. etapu badania z udziałem rodziców badanych uczniów. 

.

Page 1 of 3

  • Start
  • Prev
  • 1
  • 2
  • 3
  • Next
  • End

Most read

  • Higher Education Graduate Tracer Study
  • Laboratory of Thinking - Diagnosis of Science Education in Poland
  • The Study of Novice Teachers
  • International Computer and Information Literacy Study (ICILS)
  • Seminar: Changes in Student Performance since 2000
  • Our Research Projects
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

The website is co-financed by the European Union under the European Social Fund

 

Cookies policy

This site uses cookies. To find out more about configuring cookies in your browser. Read more