Wydarzenia
W Antwerpii o relacjach między edukacją a rynkiem pracy
- Opublikowano: 17 Lis 2010
W dniach 28-29 października odbyła się w Antwerpii konferencja organizowana przez rząd belgijski, który sprawuje obecnie prezydencję w Radzie Unii Europejskiej.
Głównym celem konferencji była prezentacja strategii państw członkowskich Unii Europejskiej na temat trudnych relacji między edukacją a rynkiem pracy. Uczestnicy konferencji omówili problem skuteczności aktywnych polityk rynku pracy i zróżnicowanie ich efektywności.
.IBE w Finlandii
- Opublikowano: 15 Lis 2010
W dniach 18-20.10.2010 przedstawiciele IBE (Magda Krawczyk - Zespół Badań Nauczycieli i Marcin Chrzanowski - Pracownia Przedmiotów Przyrodniczych) pod wodzą dyrektora Michała Sitka odbyli wizytę studyjną w Jyvaskyla (Finlandia). Celem wizyty było nawiązanie współpracy z instytutem badań edukacyjnych Finnish Institute for Educational Research (FIER – KTL po fińsku, od Koulutuksen tutkimuslaitos) Uniwersytetu Jyvaskyla.
.Konferencja w Oslo: Zarządzanie procesami oceniania - polityka i badania
- Opublikowano: 10 Lis 2010
Sprawozdanie z konferencji „Zarządzanie procesami oceniania - polityka i badania” w Oslo:
Od początku XXI wieku obserwowany jest w Europie i na świecie wzrost zainteresowania problemami oceniania szkolnego, egzaminów zewnętrznych, odpowiedzialności za wyniki i spójność kształcenia. Tą problematyką zajmują się nie tylko instytucje prowadzące egzaminy i nauczyciele praktycy, ale także wiele znanych na świecie Uniwersytetów i innych instytucji badawczych.. Od 11 lat wyniki badań z tego zakresu prezentowane są na konferencjach Association of Educational Assessment-Europe.
.XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
- Opublikowano: 8 Lis 2010
Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego to temat XVI Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej, która odbyła się w dniach od 23 do 25 października w Toruniu. Konferencja została zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej i Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli. Zasadniczy nurt wystąpień na konferencji dotyczył poglądów głównie praktyków (edukacji szkolnej i akademickiej) na temat wewnątrzszkolnego oceniania i egzaminów zewnętrznych.
.