Seminaria i Konferencje
Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji - seminarium
Jedenaste już spotkanie w ramach cyklu seminariów zatytułowane „Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji” odbędzie się w dniu 6 marca 2014 r. w godz. 13:00-16:00 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie..Oferta dla dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych
Rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego jest ważnym wydarzeniem w życiu każdego dziecka, jego rodziców i szkoły. Wszystkim zależy, aby dziecko pełniąc rolę ucznia od pierwszej klasy odnosiło sukcesy na miarę swoich możliwości. Musi więc uzyskiwać w szkole i w rodzinie konieczne dla odniesienia sukcesu wsparcie.
Jak zatem można pomóc rodzicom i dyrektorom szkół w podjęciu mądrej decyzji w sprawie rozpoczęcia realizacji obowiązku szkolnego przez dziecko?
.
"Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych" - konferencja podsumowująca
17 lutego 2014r. odbędzie się konferencja podsumowująca badanie "Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych". Konferencja organizowana jest przez Uniwersytet Warszawski, przy udziale Instytutu Badań Edukacyjnych. Odbędzie się ona w Audytorium Starej Biblioteki UW, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa, rejestracja od godz.10.00Osoby zainteresowane udziałem proszone są o zarejestrowanie się mailowo pod adresem: konferencja.pejk@uw.edu.pl lub telefonicznie 22 5523 343. Liczba miejsc jest ograniczona! Decyduje kolejność zgłoszeń.
Więcej informacji na stronie: http://www.pejk.uw.edu.pl/?p=1423 oraz w programie konferencji..
Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych - 10. cykliczne seminarium
Dziesiąte z kolei spotkanie w ramach cyklu seminariów zatytułowane „Efekt egzaminatora – wybór optymalnego modelu analiz” odbędzie się w dniu 6 lutego 2014 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
.Cykliczne seminarium – Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych
Dziewiąte spotkanie w ramach cyklu seminariów zatytułowane:
„Umiejętności poznawcze i osobowość a rynek pracy i decyzje edukacyjne. Plany na drugą falę badania PIAAC”
odbędzie się w dniu 9 stycznia 2014 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
W ramach seminarium autorzy zaprezentują metodologię badania PIAAC i na kilku slajdach pokażą podstawowe wyniki. Przede wszystkim jednak przedstawią koncepcję na drugą falę badania, w której chcą wzbogacić uzyskane informacje o respondentach o miary osobowości i preferencji oraz o zestaw pytań dotyczących migracji. Wszelkie sugestie będą mile widziane.
Seminarium poprowadzą: Jan Burski, Marta Palczyńska, Maja Rynko i Piotr Śpiewanowski.
Wprowadzenie do dyskusji przedstawi Maja Rynko.
Prosimy o zapoznanie się z załączonymi tekstami.
- Borghans, Lex; Duckworth, Angela Lee; Heckman, James Joseph; ter Weel, Bas: The economics and psychology of personality traits
http://www.econstor.eu/bitstream/10419/34948/1/559866917.pdf - Brunello, Giorgio; Schlotter, Martin: Non cognitive skills and personality traits: Labour market relevance and their development in education & training systems
http://www.econstor.eu/bitstream/10419/51586/1/669379840.pdf
Prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 2 stycznia 2014 r. do godz. 14:00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.
.
Seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki
26 listopada 2013 roku w siedzibie IBE w Warszawie przy ulicy Górczewskiej 8 odbędzie się seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki
Seminarium jest kontynuacją cyklu spotkań na temat mechanizmów neuropoznawczych w procesie uczenia się, organizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych. W ich efekcie powstał projekt testu pamięci roboczej wg koncepcji Klausa Oberauera, który w kolejnych miesiącach został zastosowany na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 6- i 7-latków. Uzyskane wyniki są na tyle interesujące, że IBE planuje uruchomienie kolejnego projektu, mającego na celu modyfikację i standaryzację wspomnianego testu dla populacji uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich.
Tematyką najbliższego seminarium będą koncepcje pamięci roboczej i ich wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Gościem głównym listopadowego wydarzenia jest profesor Manfred Spitzer, psychiatra i psycholog z Uniwersytetu Medycznego w Ulm, autor licznych publikacji z zakresu funkcjonowania pamięci roboczej.
Grupami decelowymi wydarzenia są:
- badacze i pracownicy naukowi,
- studenci,
- uczniowie i rodzice,
- reprezentanci podmiotów III sektora, związanych z rozwijaniem edukacji,
- pracownicy IBE.
.
Kompetencje kluczowe w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach europejskich
W najbliższy czwartek, 28 listopada 2013r., w Instytucie Badań Edukacyjnych odbędzie się seminarium poświęcone kwestiom edukacji przyrodniczej pt. Kompetencje kluczowe w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach europejskich.
W czasie spotkania przyjęta zostanie perspektywa porównawcza, mająca na celu przegląd praktyk stosowanych w krajach europejskich w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych.
Początek seminarium o godzinie 12:00.
.