Seminaria i Konferencje
Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków
Instytut Badań Edukacyjnych oraz Kuratoria Oświaty w: Olsztynie, Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu organizują cykl konferencji regionalnych pt. Pierwszy dzień, tydzień, miesiąc i rok: wsparcie dla nauczycieli sześciolatków. Opiekę merytoryczną nad wydarzeniami sprawują prof. dr hab. Anna I. Brzezińska z Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Zespołu Wczesnej Edukacji Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz prof. dr hab. Ewa Filipiak z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a patronatem objęli je JM Rektorzy dwóch uczelni - Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Celem konferencji jest wsparcie merytoryczne, metodyczne i psychologiczne nauczycieli klas pierwszych, w których dzieci 6-letnie rozpoczną realizację obowiązku szkolnego 1 września 2014 roku.
Informacje o konferencjach znajdą Państwo tutaj.
Rekrutację prowadziły w województwach Kuratoria Oświaty.
Ponadto, na stronie www.eduentuzjasci.pl/dziecko-nastolatek zamieszczone są do pobrania materiały edukacyjne dla nauczycieli.
.Konferencja Techniki Dobrej Edukacji
Stowarzyszenie Dobra Edukacja, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych oraz Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego zapraszają na konferencję pt. TECHNIKI DOBREJ EDUKACJI, która odbędzie się w dniach 19 i 20 sierpnia 2014 roku w Gdańsku, na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Wita Stwosza 57. Więcej na stronie http://technikidobrejedukacji.blogspot.com
.Konferencja: Zawód nauczyciel.
Zawód nauczyciel. Raport o stanie edukacji 2013 - Międzynarodowe i krajowe wyniki badań, to tytuł międzynarodowej konferencji, która odbywa się w dniach 25-26 czerwca 2014 roku w Warszawie. Podczas konferencji zostanie zaprezentowany najnowszy raport z Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się (TALIS) poświęcony nauczycielom i ich codziennej pracy. Nauczyciele i ich praca to także motyw przewodni tegorocznego Raportu o stanie edukacji 2013, którego główne wątki zostaną przedstawione na konferencji. Organizatorem konferencji jest Instytut Badań Edukacyjnych.
Więcej informacji na temat Raportu o stanie edukacji 2013
Więcej informacji na temat Raportu TALIS
Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium
Czternaste już spotkanie seminarium w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach" odbędzie się w dniu 5 czerwca 2014 r. w godzinach 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
W ramach tego wystąpienia dr Anna Bartczak z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz dr hab. Mikołaj Czajkowski z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW przybliżą teoretyczne i metodologiczne założenia metody Choice Experiment.
Zaprezentowane będą również wstępne wyniki badania popytowego wykonywanego w ramach projektu BECKER, postaramy się odpowiedzieć na pytania:
- Które z zajęć dodatkowych społeczeństwo polskie wycenia najwyżej?
- Czy są różnice w gotowości do płacenia za zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach?
Sugerowana literatura pomocnicza przed seminarium:
Carson, R. T., 2012. Contingent Valuation: A Practical Alternative When Prices Aren't Available. Journal of Economic Perspectives, 26(4):27-42.
http://en.wikipedia.org/wiki/Choice_modelling
Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Ekonomii Edukacji.
Zainteresowanych prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 30 maja br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.
.Konferencja dotycząca startu szkolnego dzieci w Olsztynie
Już w najbliższy wtorek, 29 kwietnia 2014 r., w Olsztynie, w siedzibie Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego odbędzie się konferencja pt. „Dziecko 6-letnie w szkole: wyzwanie dla dziecka, rodziny i szkoły”. Wydarzenie organizowane jest przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Instytut Badań Edukacyjnych oraz Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
W czasie konferencji przedstawione zostaną zagadnienia związane ze stanem formalno-prawnym opiniowania kwestii rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko, omówione zostaną koncepcja gotowości szkolnej dziecka oraz współpraca poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół z rodzicami na starcie szkolnym dziecka.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Rejestrację na konferencję prowadzi Warmińsko-Mazurskie Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
.Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
Kolejne spotkanie w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych” odbędzie się w dniu 8 maja 2014 r. w godzinach 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
.Wyniki egzaminacyjne – obserwowalne i zrównane – zastosowane metody i rezultaty - seminarium
Cykliczne seminarium – Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnychDwunaste spotkanie seminarium zatytułowane "Wyniki egzaminacyjne – obserwowalne i zrównane – zastosowane metody i rezultaty" odbędzie się w dniu 3 kwietnia 2014 r. w godzinach 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie..
Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji - seminarium
Jedenaste już spotkanie w ramach cyklu seminariów zatytułowane „Szkoły przekazywane: efekt wzrostu konkurencji” odbędzie się w dniu 6 marca 2014 r. w godz. 13:00-16:00 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie..Oferta dla dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych
Rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego jest ważnym wydarzeniem w życiu każdego dziecka, jego rodziców i szkoły. Wszystkim zależy, aby dziecko pełniąc rolę ucznia od pierwszej klasy odnosiło sukcesy na miarę swoich możliwości. Musi więc uzyskiwać w szkole i w rodzinie konieczne dla odniesienia sukcesu wsparcie.
Jak zatem można pomóc rodzicom i dyrektorom szkół w podjęciu mądrej decyzji w sprawie rozpoczęcia realizacji obowiązku szkolnego przez dziecko?
.